joi, 22 noiembrie 2018

Nu ești cool dacă tremuri de frig






Foarte greu am făcut tranziția de la cald la frig cu îmbrăcatul Dianei. De la o gecuţă subțire la ditamai mantoul, sunt pași grei. Sau de la cap descoperit la căciulă...S-a fixat pe o anumită gecuţă, e gecuţa preferată  și renunță la ea foarte greu, așa cum se întâmplă și cu jucăriile preferate. Ei se atașează de orice la această vârstă și nu le sunt confortabile schimbările, de orice fel ar fi ele. Cum cu emoționalul n-am reușit să am vreo izbândă, am apelat la rațional. O săptămână întreagă după ce se întorcea de la grădi, voia aceeași rochiță roșie de catifea. E cu mâneci scurte, asă că am făcut 24 de grade în casă. În weekend a vrut-o și afară. Ce-am făcut? Am pus-o să aleagă unul dintre cele 4 pulovăre cu nasturi, iar pentru că era atât de încântată de rochie, a acceptat o geacă mai groasă (deci doar un compromis :)). Sâmbătă a scăpat în sfârșit mâncare pe rochie și cum nu ne place murdăria, am băgat-o la spălat. Duminică a fost udă și a înțeles că nu ne putem îmbrăca, luni a mai udat-o mami, iar marți chipurile a uitat și am pus-o undeva bine, să nu riscăm s-o mai vedem, loc de care voi uita și eu cu siguranță.

Da, foarte greu ne adaptăm la schimbări și-mi amintesc că la Radu a durat până pe la 5 ani. Şi acum mai face mofturi că-l înțeapă vreun pulover sau că nu vrea căciulă că-și strică freza. Problema asta o aveam și eu, dar pe vremea noastră căciulile erau urâțele, acum slavă Domnului că avem o ofertă generoasă și atrăgătoare pentru copii. Ofertele sunt tentante și variate și pentru adolescenți și pentru adulți, deci nu prea înțeleg de ce unii aleg să tremure de frig. Unii folosesc gluga, ok, fie, important e să nu tremure pentru că pe la cap și pe la extremități se pierde căldura.  

Referitor la extremități, extremitățile corpului dar și ale modei, glezna goală mă sperie cel mai rău. Sper să treacă acest trend până cresc copiii mei. Ieri în fața școlii, așteptându-l pe Radu să iasă, m-au trecut toate frigurile văzând fetițele de la ciclul gimnazial cu gleznele goale.  Mă gândesc că sunt foarte mulți copii care din cauza programului de lucru al părinților nu sunt văzuți de aceștia cum pleacă de acasă. Aici sunt și alte aspecte de discutat, dar când vine vorba de sănătate, nu mai găsesc loc de negociere. Poți să fii și mai cool (deși nu cred că are grad de comparație termenul adoptat la noi) dacă te îmbraci adecvat. Sunt șosete cool, colanți cool, dresuri cool. La modă ești dacă îmbrăcămintea pe care o porți te pune în valoare, te avantajează, în niciun caz să-ți creeze disconfort!  Mai poți râde, mai poți să te concentrezi la orice e de interes pentru tine dacă tremuri? Nu, pentru că-ți consumi toată energia tremurând, pentru a-ți încălzi corpul! Vă rog să-i întrebați asta pe copiii voștri. Mulțumesc!

În loc de încheiere, vă rog să vă îmbrăcați pe straturi, cu haine din materiale călduroase și sa vă acoperiți gleznele!

Îmbrățișări călduroase de la "Gerilă" :)



*sursă foto: www. zooland.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu