joi, 9 august 2018

BTS – back to school



Intoarcerea la scoala este o preocupare generala devenita un eveniment comercial de amploare, aproape de aceeasi insemnatate ca si Pastele sau Craciunul.

Implicatiile despre care am inceput sa vorbim in primul articol nu sunt numai de ordin psihologic ci si material. Deci, este timpul sa va faceti un buget daca inca nu v-ati apucat si sa bifati din timp cele necesare. Desigur ca exista si varianta de a le mai amana spre sfarsitului sezonului pentru a prinde reducerile, cu riscul de a nu mai gasi tot ceea ce va doriti. Pentru clasele primare, cred ca este recomandat sa asteptati prima sedinta cu parintii pentru a sti exact ce au nevoie copiii.

Revenind la partea psihologica, asa cum va spuneam in primul articol, sunt deja putin panicata si pentru ca venisem cu propunerea de a-i provoca pe oamenii mici la o discutie in acest sens, l –am "intervievat'' pe Radu. Nu mare mi-a fost mirarea cand dupa ce i-am spus ca mai este doar o luna pana la inceperea scolii, a exclamat ''Uraaa!" Da, pentru ca "este cool la scoala, mi-e dor de doamna, de fise'' (ii voi pregati cateva pentru saptamana viitoare :)), ''mergem in parculet cateodata, cand e de gluma e de gluma''. Eu ma bucur tare pentru reactia lui, dar voi reveni cu chestionarul dupa primele doua saptamani de scoala. Asta pentru ca imi amintesc ca eram tare speriata la modul general de intoarcerea la scoala, dar exista si o parte care ma incanta foarte mult - ca trebuia sa mi se cumpere hainute noi, rechizite si imi placea foarte mult sa mi le le pregatesc pentru prima zi. Asta poate e valabil pentru fetite, ma gandesc, pe cand  baietii, tipic, trateaza lucrurile intr-o maniera mult mai relaxata. 

Totusi, daca copiii vostri devin anxiosi din diverse motive, incercati sa va focusati pe aspectele pozitive ale inceperii scolii – cumparaturile, intalnirile cu colegii, povestirile din prima zi – unde au calatorit, ce au facut in vacanta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu